وکیل پایه یک دادگستری یحیی رحمتی

نمونه لایحه اعتراض به نظریه کارشناسی هیئت ۷ نفره

زمان انتشار: 2 سال پیش
نمونه لایحه اعتراض به نظریه کارشناسی هیئت ۷ نفره

معاونت محترم دادستان کانون کارشناسان رسمی دادگستری
سلام علیکم
با عرض ادب و احترام به وکالت از موکل آقای ............... در پرونده کلاسه ۲۹/۱۴۰۱ و طرح شکوائیه به طرفیت ۵ نفر از کارشناسان محترم کانون با استناد به مواد ۱۹ و ۲۶ قانون کارشناسان رسمی دادگستری با عنوان اتهامی سهل انگاری و تخلف حرفه ای در انجام کارشناسی و اظهار نظر غیر واقعی مربوط به ارزیابی و اعلام قیمت سرقفلی کارگاه تراشکاری به آدرس شهر احمدآباد مستوفی ، خیابان ابوالقاسم ،صنوبرجنوبی، جنوب غربی میدان ..........، مجتمع صنعتی ..........، پلاک ۲۲ جزء پلاک ثبتی ........... فرعی از ۳۰ اصلی وپیرو ارجاع امر به کارشناسی هیئت ۹ نفره موارد زیر به استحضار مبارک می رسد:
۱- بنا به اظهار موکل بازدید هیئت محترم ۷ نفره درسال 98 در کمال بی دقتی و کلاً با استناد به توضیحات خوانده (آقای .......) بدون حضور ایشان انجام شده بود بطوریکه به گفته موکل فقط جناب مهندس ........ حدود ساعت ۶ یا ۷ شب درفصل زمستان یک ساعت در داخل ماشین خوانده نشسته وبا ایشان صحبت کرده و به موکل امر کرده بودند با فاصله در سرما بیرون از ماشین منتظر بماند تا صحبت شان با خوانده به پایان برسد که وقتی صحبت های ایشان تمام شده بود درکمتر از ۵ دقیقه به اظهارات موکل با بی میلی کامل گوش کرده و ایشان را به مصالحه با خوانده دعوت کرده بودند!!!! که به اعتقاد ما و در واقعیت خارج  در ارزیابی قیمت سرقفلی کارگاه و اعلام آن به دادگاه شهرستان اسلامشهر سهل انگاری و تخلف آشکار صورت گرفته که منجر به تقویم شکوائیه مذکور گردیده است.                       
2- بعد از صدور قرار کارشناسی و دستور جناب معاون محترم جهت انجام کارشناسی توسط هیئت 9 نفره ، اینجانب با مدیر محترم دفتر جناب .....…..... در ارتباط بوده و به استحضار ایشان رسانده بودم که هر موقع و هر تعداد از اعضای هیئت محترم کارشناسی قصد بازدید از کارگاه را داشتند به اینجانب اعلام فرمایند تا بنده در معیت موکل (شاکی)  جهت راهنمایی و ارائه توضیحات لازم و جانمایی صحیح در محل حضور داشته باشیم.
3- جناب آقای مهندس ......... به نمایندگی از هیئت محترم ابلاغ کردند خوانده (آقای ..........) اعلام کرده اند فقط روز چهارشنبه مورخ ۰۱/۰۴/۱۴۰۱ ساعت ۲الی ۳ اجازه بازدید می دهد که بنده به ناچار قبول کرده و به موکل اعلام کردم در همان ساعت در محل کارگاه حضور داشته باشند.
4- دو روز مانده به تاریخ بازید آقای .…...... یکی دیگر از اعضای هیئت اعلام کردند خوانده نظرشان تغییر کرده و گفته است فقط روز جمعه مورخ ۰۳/۰۴/۱۴۰۱ ساعت ۸ صبح اجازه بازدید می دهند و بهتر است ما هم تمکین کنیم تا کاربه استفاده از قوه قهریه و اخذ مجوز بازدید از دادستان شهرستان منجر نشود، که باز قبول کردیم.
5- اواخر روز پنجشنبه مورخ ۰۲/۰۴/۱۴۰۱ آقای مهندس ............ به بنده ابلاغ کردند که بازدید روز جمعه کنسل شده است و تاریخ و ساعت جدید بازدید به بنده ابلاغ خواهد شد.
6- روز شنبه مورخ ۱۱/۰۴/۱۴۰۱ بنده از آقای مهندس ..........…در خصوص تعیین تکلیف بازدید سوال کردم ایشان فرمودند بازدید انجام گرفته که باعث تعجب و اعتراض بنده به نحوه بازدید و انجام آن بدون حضور اینجانب و موکل گردید.
7- ایشان فرمودند هر توضیحی که شما قرار بود در محل بازدید به هیئت بازدید کننده بدهید بصورت حضوری و با ارائه لایحه به هیئت محترم تقدیم کنیم که بدینوسیله یک نسخه از آن به پیوست دو برگ تقدیم حضور مبارک می گردد:
با سپاس فراوان 
یحیی رحمتی
هیئت محترم کارشناسی ۹نفره کانون کارشناسان رسمی دادگستری
سلام علیکم
پیرو بازدید انجام شده از محل کارگاه صنعتی به آدرس شهر احمدآباد مستوفی ، خیابان ابوالقاسم ،صنوبرجنوبی، جنوب غربی میدان ............، مجتمع صنعتی ...........، پلاک ۲۲ جزا پلاک ثبتی . ...... فرعی از ۳۰ اصلی که علیرغم هماهنگی های مکرر بدون اطلاع و حضور اینجانب وموکل (شاکی) انجام گردیده لازم است موارد زیر به عرض مبارک برسد: 
1- مقدمتاً عرض کنم  این بار نیز علیرغم تأکید بنده و درخواست موکل، متأسفانه بازدید کارشناسان بدون حضور و توضیحات اینجانب  و جانمایی و معرفی شرایط و امکانات کارگاه ، موقعیت محلی ، سابقه ۱۵ ساله موکل در آن کارگاه و ایجاد اعتبار و شهرت محلی (غیر از کسب و پیشه) برای کارگاه و.............. انجام شد که امیدوارم این جلسه و لایحه تقدیمی جبران کننده اتفاق حادث شده باشد.
2- لازم است به اطلاع برسانیم کارگاه طبق سند فروش سرقفلی که در اختیار موکل می باشد حدود ۶۰مترمربع به اضافه بالکن و کاملاً دوبر بوده که درب شمالی آن به داخل حیاط مجتمع و درب جنوبی آن به خیابان آرامگاه باز می شود.
3- کارگاه درداخل یک مجتمع صنعتی قراردارد که حیاط آن بیش از ۴۰۰۰ متر وسعت داشته و تریلی به راحتی داخل آن دور می زند.
4- جواز و کاربری کارگاه تجاری و صنعتی می باشد.
5- کارگاه دارای برق سه فاز ۲۵ آمپر، انشعاب گازو تلفن بنام موکل(شاکی- ...... .) و انشعاب آب مستقل می باشد که بنا به اظهارموکل علت اصلی اختلاف ایشان با خوانده هم درمورد اجازه سوء استفاده از آب کارگاه بوده که به دلیل مخالفت موکل با خوانده نامبرده اخیر با توسل به حیل مختلف و دلیل سازی اقدام به اخراج موکل از کارگاه نموده است.
۶- در تاریخ ۲۵/۰۴/۱۳۸۸ مبلغ ۳۰۰ هزار تومان بابت اضافه بنای کارگاه از موکل توسط شهرداری دریافت شده که مربوط به احداث بالکن موجود در کارگاه بوده است . لذا کارگاه دارای بالکن در حد ۱۸ متر مربع می باشد.
۷- در سال ۸۸ برای بتون ریزی محوطه و جلو درب کارگاه مبلغ ۴۰۰ هزار تومان از موکل هزینه دریافت شده است پس ورودی درب کارگاه و محوطه گاراژ راک بتون ریزی شده است.
8- ارتفاع کارگاه که تاثیر عمده‌ای در قیمت و ارزیابی آن دارد بالاتر از حد نرمال در رشته تراشکاری بوده یعنی در کمترین نقطه ۴٫۵ متر و در بالاترین نقطه ۵٫۲۵ متر می باشد.
9- لازم به ذکر است قیمت یک باب کارگاه با امکانات کمتر از کارگاه موکل و با موقعیت های پائین ترآن مثل دوبر نبودن ، دارای کاربری مسکونی تجاری ، دارای انشعابات مشترک و نبودن در مجتمع تجاری و سایر موارد، در حال حاضر در همان محل به قیمت متری حداقل ۷۰ میلیون تومان به فروش می رسد که با در نظر گرفتن موضوع اختلاف موکل با خوانده که مطالبه مبلغ سرقفلی می باشد نه قیمت ملکیت آن که بین ۲تا ۲۰ درصد و بطور متوسط ۱۰ درصد از قیمت ملکیت املاک کسر و قیمت سرقفلی استخراج می گردد، بنابراین قیمت سرقفلی کارگاه موکل با احتساب ۶۰ متر کف به اضافه ۱۸ بالکن ، حدود چهار میلیارد و دویست میلیون تومان بالغ می گردد.                                                                                                                                 
تذکرات لازم:
10- در گزارش و نظریه هیئت ۷ نفره برای کارگاه انشعاب آب مشترک درج شده بوده است که لازم است هیئت محترم ۹ نفره آگاه باشد انشعاب آب این کارگاه اختصاصی می باشد.
11- در گزارش و نظریه هیئت ۷ نفره مساحت کارگاه ۵۱٫۳۸ متر مربع درج شده بود که مساحت واقعی آن  طبق سند سرقفلی حدود ۶۰ متر مربع به اضافه ۱۸ متر مربع بالکن می باشد که در سند درج نشده است.

با سپاس فراوان 
یحیی رحمتی

 

 

 


نظرات 0 نظر